Розділи

загрузка...
3.1.3. Оцінка; Інвестування - Пересада А.А.

3.1.3. Оцінка

Фаза оцінки включає збір інформації як на вході, так і на виході із застосуванням спеціальних інвестиційних критеріїв для отримання оптимальної комбінації інвестиційних проектів. Фірма повинна зробити вибір щодо використання точних і надскладних або ж простіших оціночних моделей, для того щоб зрозуміти реально існуючі найважливіші взаємозв’язки. Більшість фірм використовує певний перелік критеріїв для оцінки інвестиційних проектів.

Результати інвестиційної оцінки можуть бути надійними тільки за умови, якщо вірними є припущення, на яких вона базується. Необхідно ретельно вивчити і врахувати вплив на інвестиційний процес таких факторів, як ринки, стан економіки, виробництво, фінанси та люди. Нижче наводиться перелік найважливіших з них.

Фактори маркетингу.

(а) ринок досяг свого піку чи пройшов його?

(б) чи можливо продати продукцію, випуск якої планується збільшити?

(в) яким чином такі підвищення вплинуть на частку ринку, ціни та прибутки?

(г) чи посилиться цінова війна за рахунок зменшення цін з метою підвищення частки на ринку?

Виробничі фактори.

(а) в організації?

(б) поза межами організації?

Якщо так, то яким чином цей досвід можна перейняти і використати?

Фінансові фактори.

Зовнішньоекономічні фактори.

(а) зміна курсів валют;

(б) ціни на товари;

(в) рівні інфляції;

(г) рівні відсоткових ставок;

(д) економічна і податкова політика уряду.

Людський фактор.

Основною причиною того, що проекти не втілюють у життя все, що від них очікувалось, є ігнорування людського фактора. Реалізація більшості проектів призводить до структурних змін і впливає на управлінську мотивацію.