Розділи

загрузка...
А.7.5. Взаємозв’язок складових елементів при побудові бухгалтерського обліку як процесу за теорієї двоїстості; Бухгалтерський облік - Сопко В.В.

А.7.5. Взаємозв’язок складових елементів при побудові бухгалтерського обліку як процесу за теорієї двоїстості

Бухгалтерський облік ведуть тільки в межах конкретного власника господарства. Обліковий процес у бухгалтерському обліку визначається вимогами користувачів бухгалтерської інформації (власниками, засновниками тощо) та характеризується початком і кінцем. Ці періоди можуть бути календарним періодом (роком, кварталом, місяцем) або госпрозрахунковим періодом (роком, півріччям тощо). Тому у бухгалтерському обліку принциповим є поняття «початок» та «кінець» облікового періоду.

Початком облікового періоду можуть бути:

а) початок діяльності (створення) підприємства;

б) кінець попереднього періоду діяльності (календарного або госпрозрахункового періоду).

Якщо підприємство створюється, то його початковий стан є нульовим.

На діючому підприємстві початковим станом є кінцевий стан попереднього господарського розрахункового періоду, який визначений бухгалтерським звітом — балансом — та одержав аудиторське підтвердження.

Для визначення початкового стану у будь-якому діючому господарстві можна використовувати прийом інвентаризації. На підставі даних інвентаризації можна скласти так званий початковий або, як його іноді називають, вступний стан — баланс

господарства.

Кожний господарський факт — явище або процес (операція) — повинен бути документований, тобто мати доказовість. Документ — основа бухгалтерських записів. Документ повинен містити суттєві кількісні й вартісні характеристики об’єкта обліку.

Бухгалтерські документи перевіряють, оброблюють та реєструють, на підставі їх змісту складають бухгалтерське проведення, що є основою запису до рахунків.

Рахунки відкривають на підставі бухгалтерського доказу — документа.

На підставі бухгалтерських проведень роблять записи на рахунках. Після завершення усіх записів рахунки замикають — визначають обороти за надходженням, вибуттям, а також новий стан, результат розрахунку (сальдо) об’єктів обліку.

Замкнуті рахунки використовують для складання нового, заключного (остаточного) балансу.

Загальну схему бухгалтерського обліку, як єдності складових елементів облікового процесу, методу, показано на рис. А.7.3.

Усі методичні прийоми є складними, це вимагає їх послідовного розгляду.

 Загальна схема побудови  бухгалтерського обліку

Рис. А.7.3. Загальна схема побудови бухгалтерського обліку як процесу на основі теорії двоїствості