Розділи

загрузка...
А.6.1.6. Форми документів; Бухгалтерський облік - Сопко В.В.

А.6.1.6. Форми документів

Форми документів — це їхній вигляд, устрій. Вони визначаються змістом відомостей, які розміщуються на документах, та способом їх опрацювання: ручним, механізованим, автоматизованим тощо.

У бухгалтерському обліку використовується велика кількість документів. Зауважимо, що за своєю економічною природою та характером багато господарських фактів — явищ і процесів — однотипні й однорідні. Це дає змогу оформити такі операції однаковими документами, чого досягають типізацією форм.

За розробку типових форм бухгалтерських документів відповідає Міністерство статистики. Ним розроблені типові форми бухгалтерських документів. Типові форми бухгалтерських документів застосовуються в усіх галузях народного господарства.

Крім типових форм, розробляються галузеві уніфіковані форми бухгалтерських документів. Вони розробляються як для окремих галузей (промисловість, будівництво, сільське господарство), так і для сукупностей галузей, наприклад, для переробної промисловості АПК, машинобудівельного комплексу тощо.

Типізація та уніфікація документів сприяє скороченню кількості форм первинних документів.

Функції бухгалтерських документів. Бухгалтерські документи виконують різні функції. Першою функцією є доказовість. Вона має бути юридичною (бухгалтерські документи підтверджують факт здійснення господарської операції — процесу); інформаційною (дає змогу використати дані, які містить документ для отримання інформації, формування показників, здійснення різних облікових процедур); контрольною. Бухгалтерські документи дають змогу контролювати господарські й технологічні процеси, роботу окремих осіб, фінансові операції тощо.

Остання функція — це зберігання даних. Завдяки бухгалтерським документам є можливість дістати відомості в майбутньому, а це дає змогу порівнювати, аналізувати тощо.